Mijn #1 Advies Voor Vetverbranding

Er spelen zoveel factoren mee in het spel der vetverbranding dat je af en toe door de bomen het bos niet meer ziet. Wij mensen zijn goed in de makkelijkste, snelste en effectiefste weg kiezen (en dat is vaak niet de juiste benadering). Diëten, trainingsapparaten voor thuis en supplementen zijn daar het mooiste voorbeeld van. Maar als ik je maar één advies-tipje mocht geven.. dan..

Dan zou ik toch beginnen met zeggen dat één advies voor effectieve vetverbranding complete waanzin is en extreem moeilijk. Vetverbranding is als een auto op vier wielen en kan alleen rijden op deze vier wielen! Om maar wat factoren te noemen: voeding, dagelijkse beweging, of je traint of niet, DNA en erfelijke aanleg, hoeveel invloed vrienden en familie op je hebben, hoe jij kiest hoe de media je beïnvloedt, je wilskracht aan het eind van de dag etc.

Dus als ik maar één ding mocht noemen..

Eet meer groenten

Voordat je begint te schreeuwen dat je dat advies allang hebt gehoord: je hebt iedere tip en advies al gehoord die bestaat in dit universum als het gaat om voeding, training en vetverbranding. Meer informatie leidt niet tot meer transformatie of verandering. Je moet het ook daadwerkelijk doen, omdat meer actie wel leidt tot meer transformatie of verandering.

vegetable-plate-1179402_960_720

En voordat je wegklikt: serieus! Eet meer groenten – twee of drie keer zoveel als dat je nu doet of waarvan jij denkt dat het veel is. Als je veel groenten eet, zit je snel vol en verzadigd, dat gezonde spul zit vol met ‘nutriënten’ ofwel voedingsstoffen als vezels, vitaminen, mineralen, eiwitten, gezonde vetten en koolhydraten die langzaam verteren. Uiteindelijk zorgen groenten er voor dat je er goed uitziet en je je goed voelt. Dat is toch wat je wilt?

Maar knal niet gelijk een complete gestoomde broccoli op je bord, maar leer (en verdiep je) hoe je makkelijk  heerlijke groenten kunt klaarmaken. Wat ideeën:

Een omelet of roerei met spinazie, ui etc.

Heerlijk! Zo heb je je eiwitten en groenten binnen voor de dag.

Zelfgemaakte groentesoep

Grote pan, bouillonblokje, 5-8 soorten kleingesneden groenten en gaan met de banaan. Kun je een halve week – hele week van eten en extreem vullend.

tomatoes-1031577_960_720

Powershake

Hiervoor verwijs ik je naar deze blog. Makkelijke manier om in 3 slokken aan je groenten-tax te komen.

Salade

Een salade is de perfecte manier om meer groenten binnen te krijgen en verzadigd goed! Kun je uitbreiden met noten, zaadjes, wat fetakaas en is heerlijk met gesneden paprika, wortel, tomaat, komkommer, spinazie, avocado en sla.

Tussendoor-dip

Koop een bakje hummus of guacamole en snijd rauwkost fijn – komkommer, paprika of wortel en dip het! Perfect als tussendoortje en ook vullend. Hummus is gemaakt van kikkererwten en guacamole van avocado’s.

Sven Maarschalk
Personal Trainer & Vetverbrandingsexpert

Comments

comments