Wat je Beter Wel en Niet moet Eten om Fitter en Strakker te Worden

Als je fitter en strakker wilt worden, is er één les die je MOET weten. Je MOET de kennis hebben van welk voedsel verantwoord en goed voor jou is om te eten en welke je zoveel mogelijk moet vermijden. Je moet dus goed jezelf kennen.

Daarnaast moet je weten WAAROM je fitter/strakker/[vul je doel in] wilt worden. En je moet de 1-80 regel begrijpen – de belangrijkste regel als het gaat om keuzes maken in je voedingspatroon (en welke je moet vermijden).

Maar welk 1-ingrediënt voedsel (die je 80% van de tijd eet) moet je kiezen?

Drie categorieën

Ik ga het je makkelijk maken met de volgende drie categorieën:

Eet 80% – Kun je iedere dag van eten
Eet 20% – Eet deze 1-2 keer per week
Trigger foods – Als je jezelf wilt trakteren (1 keer per week max.)

Het merendeel komt dus van de 80% categorie. De trigger foods zijn niet bepaald gezond en zetten aan tot meer eten (en dus een calorie-overschot). 

Klik hieronder op de voedingsgroepen om uit te vinden wat je wel en niet moet eten:

  1. Gezonde eiwitbronnen
  2. Gezonde koolhydraatbronnen
  3. Gezonde vetbronnen

Comments

comments