Eiwitpannenkoeken met 3 Ingrediënten

Deze eiwitpannenkoeken zijn ideaal voor ontbijt, dessert of na je training. Met goede macro’s en de vele antioxidanten een perfecte aanvulling op je voedingspatroon. En daarnaast heb je ook wat zoetigheid te pakken.

Normaal gesproken komt er veel suiker en tarwe voor in pannenkoeken, in deze pannenkoeken zitten koolhydraten die langzaam opgenomen worden (beter voor de bloedsuikerspiegel) plus voedingsstofrijke bessen.

De eiwitten komen van twee bronnen: het eiwitpoeder en de amandelmelk. De vetten worden tot een minimum beperkt door ongezoete amandelmelk en Griekse yoghurt te gebruiken.

Bereiding

  1. Blend de banaan, eiwitpoeder en eieren tot het glad is.
  2. Voeg een theelepel kokosolie toe aan een koekenpan en zet die op een hoog vuur. Als de olie heet is, zet je het vuur gemiddeld. Stop dan de mix uit de blender om de hele bodem van de pan te bedekken.
  3. Na zo’n 30 seconden kun je ‘m omdraaien met de spatel.
  4. Na een paar seconden aan de andere kant, kun je de eiwitpannenkoek eten. Stapel ze op en eet smakelijk!

Ingrediënten

Porties: 2-4 pannenkoeken
Macro’s (per pannenkoek): 383.5 kcal, Eiwitten 28.3g, Koolhydraten 30.0g, Vetten 7.0g

  • 25g vanille eiwitpoeder
  • 1 banaan
  • 2 eieren

Comments

comments

Add A Comment